Ramowy rozkład dnia
DZIECI 3-4 LETNIE
6.30 - 7.3O Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne,
konstrukcyjne, tematyczne, badawcze - służące realizacji podstawy programowej. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia
ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych.
Prace porządkowo- gospodarcze.
7.30 - 8.00 Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne
8.00 - 8.15 Zabawy ruchowe
8.15 - 8.30 Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
8.30 - 9.00 Śniadanie
9.00 - 11.00 Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Zabawy dowolne w sali inicjowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela - zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym.
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze
11.00 - 11.30 Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu
11.30 - 12.00 Obiad
12.00 - 12.15 Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych
12.15 - 14.30 Odpoczynek na leżakach
14.30 - 14.45 Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku
14.45 - 15.00 Podwieczorek
15.00 - 17.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie
literatury dziecięcej , czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy ze śpiewem, tematyczne,
dydaktyczne, konstrukcyjne, działania plastyczne. Rozchodzenie się dzieci
DZIECI 5 - 6 LETNIE
6.30 - 7.30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem.
Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów
literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace gospodarczo- porządkowe
7.30 - 8.00 Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi
8.00 - 8.30 Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania
8.30 - 9.00 Śniadanie
9.00 - 11.00 Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania zgodnego
z podstawą programową. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, zabawy w
języku obcym. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa
11.00 - 11.30 Czynności higieniczno - sanitarne. Przygotowanie do obiadu.
11.30 - 12.00 Obiad
12.00 - 12.30 Mycie zębów . Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych
12.30- 14.00 Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej dzieci, praca indywidualna,
zabawy dydaktyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr. Zajęcia dodatkowe. Zabawa ruchowa
14.00 - 14.15 Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14.15 - 14.30 Podwieczorek
14.30 - 17.00 Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne
przy stolikach, z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne ,prace porządkowe w sali,
praca korekcyjno - kompensacyjna w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Rozchodzenie się dzieci.
7.30 - 12.30 Realizacja podstawy programowej