Ramowy rozkład dnia
DZIECI 3-4 LETNIE
6:30 - 7:30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne,
tematyczne, badawcze - służące realizacji podstawy programowej. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne,
oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowe
7:30 - 8:00 Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne
8:00 - 8:15 zabawy ruchowe
8:15 - 8:30 Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
8:30 - 9:00 Śniadanie
9:00 - 11:00 Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali
inicjowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela - zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy w języku obcym
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe
11:00 - 11:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu
11:30 - 12:00 Obiad
12:00 - 12:15 Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych
12:15 - 13.45 Odpoczynek na leżakach - relaksacja, odprężenie organizmu
13:45 - 14:00 Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku
14:00 - 14:15 Podwieczorek
14:30 - 17:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie
literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy ze śpiewem, tematyczne,
dydaktyczne, konstrukcyjne, działania plastyczne. Rozchodzenie się dzieci.
DZIECI 5 - 6 LETNIE
6:30 - 7:3O Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne,
tematyczne, badawcze - służące realizacji podstawy programowej. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne,
oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowe
7:30 - 8:00 Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne
8:00 - 8:15 zabawy ruchowe
8:15 - 8:30 Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
8:30 - 9:00 Śniadanie
9:00 - 11:00 Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali
inicjowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela - zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy w języku obcym
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe
11:15 - 11:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu
11:30 - 12:00 Obiad
12:00 - 12:30 Relaksacja, odpoczynek przy bajkach terapeutycznych i muzyce
12:30 - 14:00 Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej dzieci, praca
indywidualna, zabawy dydaktyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w kącikach zainteresowań. Zajęcia dodatkowe
14:00 - 14:15 Podwieczorek
14:30 - 17:00 Zabawy zorganizowane lub dowolne inicjowane przez dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry
edukacyjne przy stolikach, z małym zespołem, czytanie książek, układanie puzzle, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali,
praca korekcyjno - kompensacyjna w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Rozchodzenie się dzieci.
7.30 - 12.30 Realizacja podstawy programowej