Ramowy rozkład dnia

  DZIECI  3-4 LETNIE

                                  6:30 - 7:30          Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne,
                                                            tematyczne, badawcze - służące realizacji podstawy programowej. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne,         
                                                            oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowe

                                7:30 - 8:00       Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

                                8:00 - 8:15      zabawy ruchowe

                                8:15 - 8:30      Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

                                8:30 - 9:00      Śniadanie

                              9:00 - 11:00     Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali
                                                        inicjowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela - zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy w języku obcym
                                                        Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe
                     

                           11:00 - 11:30      Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu

                          11:30 - 12:00     Obiad

                          12:00 - 12:15     Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych

                          12:15 - 13.45     Odpoczynek na leżakach - relaksacja, odprężenie organizmu

                          13:45 - 14:00     Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku

                          14:00 - 14:15      Podwieczorek

                          14:30 - 17:00     Ćwiczenia  indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie
                                                       literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy ze śpiewem, tematyczne,
                                                       dydaktyczne, konstrukcyjne, działania plastyczne. Rozchodzenie się dzieci.

    DZIECI 5 - 6 LETNIE

                       

                               6:30 - 7:3O        Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne,
                                                           tematyczne, badawcze - służące realizacji podstawy programowej. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne,         
                                                           oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowe

                                7:30 - 8:00       Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

                                8:00 - 8:15      zabawy ruchowe

                                8:15 - 8:30      Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

                                8:30 - 9:00      Śniadanie

                              9:00 - 11:00     Realizacja zadań edukacyjnych zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali
                                                        inicjowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela - zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy w języku obcym
                                                        Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe
                     

                           11:15 - 11:30     Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu

                           11:30 - 12:00    Obiad

                           12:00 - 12:30   Relaksacja, odpoczynek przy bajkach terapeutycznych i muzyce

                           12:30 - 14:00   Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej dzieci, praca
                                                      indywidualna, zabawy dydaktyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w kącikach zainteresowań. Zajęcia dodatkowe

                          14:00 - 14:15  Podwieczorek

                          14:30 - 17:00   Zabawy zorganizowane lub dowolne inicjowane przez dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry
                                                    edukacyjne przy stolikach, z małym zespołem, czytanie książek, układanie puzzle, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali,
                                                    praca korekcyjno - kompensacyjna w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Rozchodzenie się dzieci.
        

 7.30 - 12.30   Realizacja podstawy programowej