Dwujęzyczne dzieci
W roku szkolnym 2024/2025 w przedszkolu ruszył Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci” polegający na poszerzeniu możliwości nauki języka angielskiego przez dzieci 3-4 letnie. Program ma na celu wprowadzenie dzieci w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak, aby angielski nigdy nie stał się dla dziecka językiem obcym. W ten sposób dziecko naturalnie - czyli na tych samych zasadach jak pierwszy - nabywa drugi język. Zabawy w języku angielskim z wesołymi żuczkami Baby Beetles odbywać się będą codziennie w ramach podstawy programowej w grupach dzieci 3 i 4 letnich.
KORZYŚCI: Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie. Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej.
METODA: Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
AUTOR: Autorką tej opisanej powyżej koncepcji jest światowej sławy lingwistka – Claire Selby, która od kilkunastu lat tworzy materiały – zarówno teksty jak i muzykę – do nauki angielskiego dla najmłodszych. Wykorzystuje naturalne dla wieku właściwości i mechanizmy przyswajania wiedzy i rozwijania umiejętności. Nauka tym systemem gwarantuje znakomite rezultaty – pozwala poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny.